Sunday 26 February 2012

DJ - Perkahwinan : Dewan D'Kelana

---------------------------------------------------------------------------------
  • TUGAS : DJ
  • MAJLIS : PERKAHWINAN
  • PASANGAN : MOHD KHAIRUL ♥ SITI
  • LOKASI : DEWAN D'KELANA, KOMPLEKS SUKAN KELANA JAYA
  • TARIKH : 26hb FEBRUARI 2012 (4 RABIULAKHIR 1433H)
----------------------------------------------------------------------------------

Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia...

Hari nie saya mengendalikan sebuah majlis persandingan di Dewan D'Kelana iaitu di Kompleks Sukan Kelana Jaya. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar. Seperti kebiasaan, sebagai seorang Freelancer, saya akan memenuhi undangan mana-mana pihak yang menginginkan saya sebagai DJ atau pun MC. Sememangnya saya tidak terikat dengan sapa-sapa dan bergerak sendirian.

Sebenarnya tugasan saya pada hari ini telah bermula seawal sehari sebelum majlis persandingan. Meskipun tidak mempunyai majlis malam berinai kerana diadakan di dewan, tetapi atas permintaan pihak Tuan rumah, saya tetap menghadirkan diri kerana pihak Tuan akan melakukan persiapan terakhir dan inginkan hiburan. Pihak Tuan rumah, terutamanya ahli keluarga dan sanak-saudara yang hadir sangat sporting kerana masing-masing tidak mahu berhenti daripada ber-karaoke. Namun begitu, sekitar jam 12 tengah malam, saya perlu menamatkan tugasan saya dan kembali semula keesokan harinya.

Pada keesokan harinya, suasana lebih gamat dan meriah. Ini kerana, tetamu yang hadir sangat sporting dan rata-ratanya adalah dari golongan veteran. Selepas itu, pengantin pun tiba dan disandingkan. Upacara merenjis dengan lancarnya dan diteruskan dengan upacara makan beradab serta upacara memotong kek. Selepas itu, pasangan mempelai kelihatan sibuk melayan tetamu dan akhirnya berjaya 'ditangkap' oleh saya. Namun begitu, pengantin lelaki sedikit pemalu dan akhirnya, permintaan untuk menyampaikan lagu disempurnakan oleh pengantin perempuan. Semuanya berjalan dengan baik sehinggalah ke akhir majlis. Diharapkan semua pihak berpuas hati dengan tugasan saya dan untuk anda yang mungkin berminat, hubungi saya di 019 664 2254 atau email kan sahaja di ddeanafreelancer@gmail.com.

Majlis Pada Hari Ini
Suasana pada sebelah malamnya.
Dewan yang sedang disiapkan untuk majlis persandingan keesokan harinya.
Susun atur hidangan yang disediakan.
Antara tetamu yang hadir.
Setting dewan pada majlis persandingan berlangsung.
Salah seorang penyumbang suara.
Ahli keluarga terdekat pengantin yang menyumbangkan suara.
Tetamu yang ramai memeriahkan majlis.
Bila kawan lama berduet.
Pasangan duet yang mantap.

Sekian dan wassallam~

No comments:

Post a Comment