Sunday 21 October 2012

DJ - Akad Nikah : Ijok, Kuala Selangor

---------------------------------------------------------------------------------
  • TUGAS : DJ
  • MAJLIS : AKAD NIKAH
  • PASANGAN : NOREHAN BINTI BANI ♥ ALIF ANUAR BIN MAT ZAIN (ENCIK BANI BIN MOHAMAD & PUAN PAWIT BINTI YAACOB)
  • LOKASI : IJOK, KUALA SELANGOR
  • TARIKH : 20hb OKTOBER 2012 (4 ZULHIJJAH 1433H)
---------------------------------------------------------------------------------

Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia...

Hye semua... hari ini saya hanya ingin berkongsi cerita ringkas saya tentang majlis yang telah saya kendalikan semalam. Ianya adalah sebuah majlis yang ringkas kerana ianya hanyalah sebuah majlis akad nikah. Saya tiba awal semalam di lokasi majlis iaitu sekitar jam 5 petang. Kemudian, saya terus mengalu-alukan ketibaan tetamu dan terus memutarkan lagu-lagu yang menceriakan lagi suasana. Selepas itu, saya pun berhenti rehat bagi menghormati waktu solat fardu Maghrib.

Majlis akad nikah hanya bermula sekitar jam 9 malam. Sebelum majlis bermula, saya telah mempersilakan tetamu untuk mengambil tempat serta memberi laluan kepada pihak-pihak yang sepatutnya berada di dalam, berada di tempat masing-masing. Ketika majlis akad nikah berlangsung di bahagian dalam rumah, hanya tetamu di dalam sahaja yang dapat mengikutinya kerana atas permintaan pihak Tuan rumah sendiri yang tidak mahu ianya kedengaran sehingga ke bahagian luar. Alhamdulillah... semuanya berjalan lancar dan selepas itu, tetamu pun terus menikmati hidangan dan saya pula terus menghiburkan tetamu dengan pelbagai seleksi lagu.

Pelamin yang direka untuk majlis persandingan keesokan harinya.
Antara ahli keluarga yang ada.
Pengantin lelaki sedang menenangkan diri :D
Ketika upacara akad nikah sedang berlangsung.
Inilah dia pengantin perempuan.

Sekian dan wassallam

No comments:

Post a Comment