Monday 21 May 2012

DJ - Perkahwinan : Kg. Bkt. Cherakah, Meru

----------------------------------------------------------------------------------
  • TUGAS : DJ
  • MAJLIS : PERKAHWINAN
  • PASANGAN : NOR SHAHADA BINTI MD. DZAHIR ♥ MOHD ZULKARNAIN BIN KHAIRI (ENCIK MD. DZAHIR BIN RAMLI & PUAN SALISAH BINTI LEMAN)
  • LOKASI : JALAN BAKTI, KG. BKT. CHERAKAH, MERU, KLANG
  • TARIKH : 20hb MEI 2012 (28 JAMADILAKHIR 1433H)
----------------------------------------------------------------------------------

Asssalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia...

Hari ini, sekali lagi saya mengendalikan sebuah majlis perkahwinan. Mungkin juga ada yang tertanya-tanya tentang mengapa saya seringkali mengendalikan hanya majlis perkahwinan. Sememangnya saya terbuka mengendalikan apa jua majlis mengikut terma dan syarat yang telah ditetapkan, namun begitu sehingga kini masih belum ada peluang untuk saya mengendalikan majlis-majlis yang lebih besar. Namun begitu, saya sama sekali tidak menolak seandainya mempunyai tawaran yang menarik dalam mengendalikan sebarang majlis.

Berbalik kepada majlis pada hari ini, seperti kebiasaan, majlis bermula seawal 11 pagi. Tugasan saya pada hari ini sedikit mudah dan lebih fokus kepada sesi jamming karaoke secara suka-suka. Ini kerana, pasangan mempelai pada hari ini memilih untuk tidak bersanding serta tidak mengadakan upacara memotong kek. Pasangan mempelai tiba sekitar jam 12:30 tengah hari. Pasangan mempelai kemudian disandingkan seketika di bahagian hadapan rumah. Kemudian, upacara menabur gula-gula dijalankan dan kelihatan kanak-kanak berpusu-pusu mengambil gula-gula yang ditaburkan. Pada waktu ini jugalah, tetamu yang tiba dengan tidak putus-putus.

Selepas itu, majlis diteruskan lagi dengan upacara makan beradab. Majlis berjalan dengan meriahnya dengan pelbagai ragam mereka yang ingin menyumbangkan suara dalam sesi jamming karaoke suka-suka. Pasangan mempelai pula membuat kejutan istimewa dengan memberikan upacan dan hadiah istimewa buat bonda tercinta bersempena dengan sambutan Hari Ibu yang baru sahaja berlalu. Kesempatan itu juga diambil oleh pengantin lelaki untuk memberikan sedikit kejutan kepada isteri tersayang yang baru sahaja menyambutu ulangtahun kelahiran yang ke-26. Kemudian majlis diteruskan lagi kerana hari masih lagi awal pada ketika itu namun cuaca pula sedikit cemburu apabila hujan turun membasahi bumi. Meskipun sesi jamming karaoke suka-suka tergendala buat seketika, namun hiburan masih terus berjalan. Sememangnya hujan yang turun itu adalah satu rahmat kerana apabila hujan reda, saya berpeluang 'menangkap' pasangan mempelai untuk menyampaikan sebuah lagu. Nampaknya cara saya berkesan apabila setelah itu pengantin lelaki pula menyampaikan sebuah lagi lagu. Memang sporting gitu! Kemudian, majlis terus berjalan sehinggalah jam 4:30 petang di mana saya menamatkan tugasan saya. Meskipun majlis sedikit ringkas, tetapi tetap meriah bagi saya. Ribuan terima kasih diucapkan kepada pasangan mempelai dan keluarga.

Sedikit tambahan daripada saya... esok saya memulakan hari pertama saya bekerja secara sepenuh masa di Petaling Jaya. Terasa berdebar pula kerana ianya akan jadi pengalaman pertama buat saya setelah menamatkan pengajian. Saya juga sebenarnya telah meneruskan hasrat untuk menyambung pengajian ke peringkat Sarjana dan Insya' Allah... saya mengharapkan agar permohonan saya berjaya. Di samping itu pula, pada malam esok juga, saya akan memulakan tugasan sebagai DJ di Restaurant Monrods, Seksyen 20, Shah Alam. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk ber-karaoke selain bersantai bersama keluarga :)


Tetamu sedang mengambil juadah yang disediakan.
Antara tetamu yang hadir.
Pasangan mempelai yang disandingkan seketika.
Upacara menabur gula-gula oleh pasangan mempelai.
Tetamu juga turut berebut-rebut mengutip gula-gula.
Kanak-kanak juga antara yang terselit mengutip gula-gula yang ditaburkan.
Suap-menyuap ketika upacara makan beradab.
Lapar pasangan mempelai kita :D
Tetamu yang sedang menjamu selera.
Ucapan istimewa oleh pengantin lelaki.
Cenderahati kepada bonda.
Ciuman istimewa oleh bonda :)
Antara otai yang menghiburkan tetamu.
Sanak-saudara yang melepaskan gian.
Salah seorang yang turut serta berkaraoke.
Seorang lagi wakil untuk berkaraoke.
Pasangan mempelai juga sporting untuk menyumbang suara.
Pengantin lelaki yang cukup sempoi!
Penyampaian cenderehati kepada pasangan mempelai.
Pasangan mempelai yang gembira menerima cenderahati.
Bergambar kenangan bersama pasangan mempelai.

Sekian dan wassallam~

No comments:

Post a Comment