Thursday 17 May 2012

Syukur :)

Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia...

Apa khabar anda di luar sana? Harapnya sihat-sihat dan ceria-ceria selalu. Begitu juga saya dan entry kali ini saya nak berkongsi berita gembira serta beberapa perkembangan terkini untuk anda. Alhamdulillah... pada 16hb Mei 2012 hari tu, telah berlangsungnya isitiadat konvokesyen untuk saya. Ya, akhirnya setelah 3 tahun bertungkus-lumus dan mengharungi segala dugaan serta cabaran, saya berjaya menggenggam segulung Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Bahasa Inggeris untuk Komunikasi Profesional. Rasa bersyukur sangat-sangat kerana meskipun sibuk dengan pelbagai kerja-kerja sampingan, saya masih mampu menghabiskan pengajian saya dengan jayanya. Ianya merupakan hadiah istimewa untuk ibu dan bapa saya yang sentiasa inginkan saya mengorak ke hadapan dalam pelajaran. Bagi diri saya, meskipun kita dianugerahkan kelebihan, bakat, keistimewaan atau apa sekalipun dalam hidup ini, kelulusan atau pun kelayakan itu sememangnya sangat penting. Memang tidak dinafikan ada yang memandangkan sesuatu kelulusan tu hanya sehelai kertas biasa, tapi kepuasan dan makna di sebalik sehelai kertas tu pasti memberikan kelainan daripada orang lain di sekeliling kita. Tak kira apa jua kelulusan kita, sekurang-kurangnya kita sudah melangkah setapak ke hadapan. Lebih-lebih lagi dalam keadaan sekarang, di mana-mana sekalipun orang inginkan kelulusan atau pun kelayakan yang boleh memberikan jaminan. Jadi bagi saya, tidak salah kiranya menyambung pelajaran dalam apa jua dan ikutlah minat diri kita ke mana hala tuju pengajian kita. Jangan biarkan masa yang berlalu pergi tu terbiar begitu sahaja tanpa dimanfaatkan sebaik-baiknya. Tapi itu hanya pandangan peribadi saya dan terpulang kepada anda untuk menentukannya. Kita semua sama sahaja di sisi Allah dan yang membezakan kita hanyalah amalan. Cuma... bagi saya - menuntut ilmu biar sampai ke Negeri China :)

Sehubungan dengan tu jugalah, berkemungkinan saya akan menyambung pengajian saya ke peringkat Master atau pun Sarjana. Kenapa? Hehehehe... kerana bapa saya sendiri mempunyai Sarjana. Hahahaha... tapi sememangnya keputusan saya nanti tidak akan sama sekali dipengaruhi oleh bapa saya. Sebenarnya ada beberapa perkara yang ingin saya kejar dan penuhi demi diri saya sendiri. Kepuasan dalam menuntut ilmu itu yang saya idamkan dari dulu. Cuma buat masa sekarang, saya masih belum mampu untuk membuat keputusan. Maklumlah, perbelanjaannya nanti juga agak besar. Apa yang pasti, seandainya saya memilih untuk menyambung pengajian ke peringkat Sarjana, ianya hanya dilakukan secara separuh masa. Apa pun, saya harapkan doa kalian akan terus mengiringi saya.

Saya akan terus memadatkan jadual hujung minggu saya dengan kerja-kerja di bawah DDeana Freelancer ini. Oleh itu, untuk anda yang inginkan perkhidmatan saya, boleh terus hubungi saya. Insya' Allah blog ini akan terus dikemaskinikan dengan perkembangan terbaru dan Facebook saya juga akan terus memberikan perkembangan terkini. Selain daripada itu, saya juga masih dalam proses perbincangan dan seandainya perjanjian termetrai, berkemungkinan saya akan ada di Restaurant Monrods, Seksyen 20, Shah Alam pada setiap hari Isnin dan Ahad dari pukul 9 malam hingga 12 tengah malam untuk sesi jamming ber-karaoke di sana. Ini kerana, saya dan beberapa pihak sekarang ini masih dalam proses perbincangan dan persetujuan. Seandainya jadi, saya akan bertugas di sana sebagai DJ dan anda boleh datang untuk ber-karaoke! :) Ini adalah serba sedikit perkembangan terbaru saya selain beberapa perkara yang menjadi rutin harian saya. Walau apa pun, saya harapkan sokongan dan doa daripada anda agar kejayaan sentiasa menyinari hidup saya. Ayuh, untuk anda yang inginkan perkhidmatan saya, jangan tunggu-tunggu lagi untuk booking tarikh anda! Okey, di bawah ini saya sertakan satu gambar eksklusif saya bersama keluarga pada hari konvokesyen saya yang lalu. Jumpa lagi ya! :)

Hubungi saya:
  • Call/SMS : 019 664 2254 (Yana)
  • Email : ddeanafreelancer@gmail.com
  • Website : www.ddeanafreelancer.blogspot.com 
  • Facebook : www.facebook.com/ddeanafreelancer
  • Twittwer : www.twitter.com/ddeanafreelance

Perkhidmatan-Perkhidmatan terkini:
  • DJ / MC (Formal / Informal)
  • PA System
  • Karaoke
  • Band
  • Perunding Majlis
  • Jurucakap
  • Penyanyi / Penghibur
  • Penterjemah (BI - BM)
  • Alih Suara / Alih Bahasa
  • Pelakon (Drama Radio shj)
  • Pencerita (Drama Pendek shj)
 

Sekian dan wassallam~

No comments:

Post a Comment